Rizik od pandemije je već godinama poznat sistemu, ali niko nije mogao da predvidi tačno vreme ili prirodu trenutne krize u kojoj se nalazimo zbog korona virusa.
Velike promene u organizaciji poslovanja i krizni momenti za industrije dovode do naglih promena u trendovima. Postoje mnogobrojni signali da će se trendovi izmeniti, ali je teško i gotovo nemoguće znati tačno vreme i oblik krivulje zvona koju prati većina trendova.
Eksplozija novih trendova sa kojom se trenutno susrećemo ima sasvim nepredvidivu putanju: Da li će se novi trend zadržati samo u jednoj industriji ili će preći i na ostale? Da li će trajati godinu dana ili tri? Da li će ih masa usvojiti brzo zbog nekog spoljnog okidača ili će se to događati postepeno?
U ovakvim trenucima je korisno sagledati trendove koji su već “napolju”, a koji su bili manje zastupljeni u periodu pre pandemije. Koja ponašanja su prihvatili pioniri među brendovima? Koji trendovi su izgledali miljima daleko od glavnog toka, a danas sve više stupaju u centar pažnje?
Ništa se ne može tvrditi sa sigurnošću i zato je, bitnije nego ikada ranije, da sagledamo kako to rade najveći brendovi koji će sasvim sigurno isplivati iz ove krize.
ZARA: Improvizacijom do kvalitetnog sadržaja
Najpoznatiji španski modni brend Zara nije mogao da organizuje profesionalne fotografe za snimanja usled pandemije korona virusa.
Umesto toga su poslali odeću i obuću iz nove kolekcije modelima koji su se fotografisali iz svojih domova. Improvizovani studio i kućno okruženje održali su Zarinu estetiku i stil na profesionalnom nivou, uz dodatak autentičnog i ličnog prostora koji je odlično uticao na razvoj brenda i povezivanje sa kupcima za vreme izolacije.
Španski brend je pronašao način da na efikasan način komunicira sa potrebama i željama potrošača za vreme pandemije, koji su žudeli za autentičnim, prizemnim i međuljudskim interakcijama.
Šta smo naučili iz Zarinog primera?
Većina marketing stručnjaka često zaboravi da brendovi nisu nekakvi hladni i neosvojivi spomenici, već da iza njih stoje obični i stvarni ljudi.
Zara je iskoristila šansu da podseti kupce da njeni modeli nisu samo anonimni modni dodaci, već realne ličnosti koje imaju sopstveni stil, hobije i mišljenje i koji su, isto kao i mi, izolovani u svojim domovima.
Modni brend je iskoristio priliku i ograničenja novonastale situacije pretvorio u uspešnu reklamnu kampanju za lansiranje novih proizvoda.
JIGGY: Parola “pomažući drugima, pomažemo i sebi” za vreme pandemije
Američki brend Jiggy puzzles prodavaće na aukciji crteže za slagalice, a novac od prodaje doniraće u fond za podršku umetnicama iz Njujorka za vreme krize izazvane pandemijom.
Svaka slagalica na sajtu Jiggy puzzles ima crtež neke od umetnica iz Njujorka. Brend će licencirati umetnost, a umetnici će dobiti deo novca od svake prodate slagalice na kojima je njihov crtež.
Najpoznatiji američki brend za prodaju slagalica ostvario je veliki profit nakon proglašenja pandemije, te su odlučili da pošalju prazne slagalice umetnicima koji će na njima crtati, a konačni dizajn će biti prodat na aukciji.
Iza uspeha svakog velikog brenda stoji krizna situacija
Svaka uspešna kompanija će vam ispričati priču o uspehu iza koga stoji borba, bezbroj rizika i kriznih situacija.
Dok turističke organizacije trpe možda najveće gubitke, kompanije poput Jiggy puzzles ostvaruju ogroman profit. Ljudi provide vreme u kući, a slagalica je savršen način da ubiju dosadu.
Ono što izdvaja brend Jiggy od drugih, je što su razmišljali korak unapred. Nisu se prepustili uživanju u profitu već su odlučili da pomognu umetnicima u Njujorku, na koje je trenutna situacija nepovoljno uticala.
Ako i vaša kompanija doživljava renesansu usled pandemije, pogledajte koje sve mogućnosti imate. Kako možete preneti svoje uspehe i pomoći sektorima koji doživljavaju velike gubitke? Pored toga što su pomogli umetnicima, Jiggy puzzles su uticali na izgradnju brenda i ostavili sliku osvešćene kompanije koja razmišlja “out of the box”.
Na taj način nisu učinil dobro delo samo za njujorške umetnice, već su pomogli i razvoju sopstvenog brenda.
